no-img
فایل باز

دانلود کتاب زمین شناسی ایران ژاک دومرگان - فایل باز


فایل باز
مطالب ویژه
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
دانلود کتاب زمین شناسی ایران ژاک دومرگان
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
pdf
جولای 13, 2019
۲,۰۰۰ تومان
۲,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود کتاب زمین شناسی ایران ژاک دومرگان


 

زمین شناسی ایران اثر ژاک دومرگان ترجمه دکتر کاظم ودیعی

کتاب مرجع زمین شناسی ایران اثر دکتر ژاک دمورگان زمین شناس مطرح فرانسوی برای دانشجویان زمین شناسی.

ایران بدون شک ار لحاظ زمین شناسی یکی از جالب ترین ممالک آسیای جنوبی است. بالا آمدگی این فلات عظیم واقع بین گودالهای بین النهرین و دریای خزر و خلیج فارس از قابل توجه ترین برآمدگی هایی است که ممکن است مشاهده شود. در این کتاب معتبر به بررسی زمین شناسی کشور عزیزمان ایران پرداخته است.
ژاک دومرگان کیست

ژاک دمورگان باستان‌شناس و محقق فرانسوی دوران ما قبل‌تاریخ که به مدت ۱۵ سال از سال ۱۲۷۶ تا ۱۲۹۱ هدایت تیم باستان‌شناسان فرانسوی را در ایران و شوش بر عهده داشت، از خانواده‌ای با ذوق و استعداد بود. پدرش که مهندس مواد آلی بود به حشره‌شناسی و دوران ماقبل تاریخ علاقمند بود و دو پسرش را به سوی کارهای عملی سوق داد. ژاک از طریق پدرش با گابریل دو مورتیه که با موزه ملی آثار باستانی در سن‌ژرمن کار می‌کرد آشنا شد. دو مورتیه در جریان تحقیقاتش در در گورستان مرووینگیان به دمورگان یاد داد که چگونه آثار کاوش‌شده را طبقه‌بندی کند. او دوست داشت مثل پدرش زمین‌شناس شود و شانس با او یار بود تا از همان دوران نوجوانی بتواند به خارج از کشور سفر کند و مطالعات خود را انجام دهد.

دمورگان آموزش‌های خود را در دانشگاه معادن فرانسه تکمیل و در سال ۱۸۸۲ فارغ‌التحصیل شد. او بعد از اتمام تحصیلاتش به اسکاندیناوی، آلمان، اتریش، ترکیه، هندوستان و در منطقه‌ای به نام پراک که امروز مالزی غربی است سفر کرد و تحقیقاتی را در این کشورها انجام داد. سپس به عنوان مدیر یک معدن مس به ارمنستان روسیه رفت. او در آن زمان اعتقاد داشت که «قفقاز در مطالعه منابع فلزات اهمیت خاصی دارد. این منطقه شرقی‌ترین منطقه‌ای است که آثار بازمانده دوران ماقبل تاریخ آن شناخته شده است؛ این منطقه که از اروپا و یونان هم قدیمی‌تر است هنوز حاوی نشانه‌هایی از تمدن‌هایی است که گهواره تمدن‌ خود ماست. او بعد از اتمام تحقیقات خود در قفقاز در سال ۱۲۸۶ از سوی وزارت آموزش عمومی فرانسه رسما مامور شد به ایران بیاید تا در مورد موضوعات جغرافیایی، زمین‌شناسی، زبان‌شناسی، و مردم‌شناسی تحقیق کند. او به تهران آمد و از آن‌جا به مازندران، گیلان و به تالش رفت تا گویش‌های ‌آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. او سپس برای مطالعات زمین‌شناسی و باستان‌شناسی به کردستان و لرستان رفت.

 

نویسنده: ژاک دومرگان
پسوند فایل: pdf
حجم فایل: ۳٫۷ مگابایت
تعداد صفحات: ۱۹۴



موضوعات :
آموزش , کتاب

درباره نویسنده

سلام خدمت شما کاربران عزیز.علی هستم ، مدیر وبسایت.سعی میکنم فایلهایی براتون قرار بدم که بیشتر مورد نیاز شما باشه برای رفاه حال شما عزیزان.درصورتی که فایلی مد نظرتون هست،در قسمت نظرات یا تماس با ما اعلام بفرماییدتا براتون قرار داده بشه.

فایل باز 249 نوشته در فایل باز دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


2 پاسخ به “دانلود کتاب زمین شناسی ایران ژاک دومرگان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.